Για να δείτε τον αναλυτικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας πατήστε εδώ

Συνοπτικός Κανονισμός λειτουργίας 1ου ΕΠΑ.Λ Κέρκυρας

ΓΕΝΙΚΑ:

  • Το 1o ΕΠΑ.Λ. είναι ένα ανοιχτό στη κοινωνία, δημοκρατικό σχολείο, χωρίς καμία διάκριση εις βάρος οποιουδήποτε λόγω φύλου, ηλικίας, θρησκεύματος, εθνικότητας κ.τ.λ.
  • Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας δικαιούται το σεβασμό όλων των υπόλοιπων μελών (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, σχολικών φυλάκων) και αντίστοιχα οφείλει σεβασμό σε αυτά.
  • Προειδοποίηση! Οποιαδήποτε συμπεριφορά και πράξη που δημιουργεί κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα ή προσβάλει με κάθε τρόπο την προσωπικότητα των άλλων μελών της σχολικής κοινότητας είναι απολύτως απαράδεκτη και ελέγχεται παιδαγωγικά.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:

  • Οι μαθητές παραμένουν μέσα στο σχολείο σε όλη τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματός τους. Σε περίπτωση ασθένειας ή άλλου έκτακτου λόγου, εξέρχονται μόνο μετά από άδεια της διεύθυνσης και τηλεφωνική επικοινωνία με τον κηδεμόνα τους.
  • Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν χτυπήσει το κουδούνι και παραμένουν στο προαύλιο.
  • Οι μαθητές πρέπει να παρακολουθούν όλες τις ώρες του ημερησίου προγράμματός τους.

ΑΠΟΥΣΙΕΣ:

  • Προσοχή! Οι συνολικές επιτρεπόμενες απουσίες είναι 114 (75 για όσους παρακολουθούν μόνο μαθήματα τομέα-ειδικότητας). Ο μαθητής που υπερβαίνει το παραπάνω όριο απουσιών χάνει την τάξη!
  • Οι απουσίες από εποχική γρίπη ή απουσίες που οφείλονται σε επιδημίες, πανδημίες (covid-19) ή πάγιες καθυστερήσεις αστικών/υπεραστικών ΚΤΕΛ ή έντονων καιρικών φαινομένων ρυθμίζονται από το υπουργείο με ανάλογες διατάξεις.

 ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ:

  • Δεν επιτρέπεται:
    1. το κάπνισμα για όλους, σε όλους τους χώρους του σχολείου.
    2. η κατοχή και η χρήση κινητού τηλεφώνου στο χώρο του σχολείου από τους μαθητές,
    3. η εισαγωγή στις αίθουσες τροφίμων και αναψυκτικών, εκτός νερού,
    4. η πρόσκληση και είσοδος στο σχολείο ατόμων που δεν ανήκουν στη σχολική κοινότητα χωρίς άδεια της διεύθυνσης,
    5. η είσοδος των μαθητών στην αίθουσα μετά την είσοδο του καθηγητή σε αυτήν για οποιαδήποτε διδακτική ώρα,
    6. η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίας κατά τα διαλείμματα.
  • Είναι υποχρέωση όλων η φροντίδα για την υποδομή και τον εξοπλισμό του σχολείου. Όποιος προκαλεί ζημιές επί τούτου εκτός από τον πειθαρχικό έλεγχό του υποχρεούται να αποκαταστήσει άμεσα τη ζημιά.
  • Η συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας πρέπει να είναι ουσιαστική τόσο στη καθημερινή λειτουργία του σχολείου όσο και στις άλλες εκδηλώσεις (εθνικές εορτές, σχολικούς περιπάτους, εκπαιδευτικές επισκέψεις κ.τ.λ).
  • Οι μαθητές μας θα πρέπει να διατυπώνουν το όνομα και το τμήμα τους εφόσον τους ζητηθεί από τους εφημερεύοντες καθηγητές τους και τη Διεύθυνση.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ:

  • Μετά από αποβολή μαθητή, οι γονείς του θα πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο για συνεργασία και ενημέρωση.
  • Σε περίπτωση που ο αριθμός των ωριαίων αποβολών μαθητή ξεπεράσει τις τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο μαθητής παραπέμπεται στη διεύθυνση ως υπότροπος για έλεγχο συμπεριφοράς καθώς και τη λήψη παιδαγωγικών μέτρων σε συνεργασία με τους γονείς του.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ:

  • Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας απολαμβάνουν το σεβασμό των υπολοίπων στην συμπεριφορά τους, στην μάθηση, στην καθημερινότητα τους στο σχολείο, στη διαφορετικότητα του καθενός.
  • Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει το δικαίωμα να προσφεύγει στη Διευθύντρια του σχολείου σε περίπτωση που θεωρεί ότι αδικείται.
  • Στα πλαίσια της σωστής λειτουργίας του σχολείου, η συνεργασία και ο διάλογος μαθητών – καθηγητών – γονέων, είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Μέσω της λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων οι μαθητές θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν και τα συζητούν. Μέσω των εκπροσώπων τους μεταφέρουν τυχόν αιτήματά τους ή εκθέτουν τα προβλήματά τους στον υπεύθυνο του τμήματος ή στη διεύθυνση του σχολείου. Για το λόγο αυτό είναι ευπρόσδεκτες όλες οι προτάσεις που θ’ αφορούν την καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
  • Οι μαθητικές κοινότητες είναι ελεύθερες να οργανώνουν εκδηλώσεις και ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους.